Proč vás některé e-shopy stále upozorňuje, že váš nákupní košík je prázdný

V dnešní době se velmi rozšířilo nakupování přes internet, a není divu. Je to rychlé a pohodlné, nehledě na mnohem větší výběr. Jen musíme počítat s tím, že dodání může v závislosti na vzdálenosti, kterou k nám má náš nákup urazit, nějakou dobu trvat.

Pokud zde nakupujeme, víme, že u většiny z nich najdeme to, co jsme si zatím vybrali, v záložce zvané Nákupní košík. Zde máme nejen přehled zatím nakoupeného zboží, ale také počet kusů i celkovou cenu. Poté, co nákup dokončíme, pak s jeho pomocí vše zaplatíme a odešleme objednávku.

To vše je poměrně jednoduché. Ovšem některé e-shopy někdy zajdou v tom, aby donutili své zákazníky nakoupit, ještě dál. Proto často vidíte v horní stránce velké oznámení, že váš nákupní košík je prázdný covidexpert.cz.

příklad internetového obchodu

Jednoduše řečeno, znamená to, že jste si prozatím nic nevybrali, a to je naprosto v pořádku. Možná chcete porovnat ceny daného produktu mezi několika různými obchody, než se pro některý rozhodnete. Možná jen prohlížíte, zda by vám tam něco nepadlo do oka. Ovšem provozovatelům těchto obchodů se to příliš nelíbí.

Musíme si uvědomit, že zisk získávají právě z vašich nákupů. Je tedy jen pochopitelné, že chtějí, aby si každý návštěvník koupil alespoň něco. Proto umisťují na svůj web toto upozornění – jedná se o psychologický trik, který má zákazníky přimět k tomu, aby přeci jen neopustili onen web s prázdnou.

platba v e-shopu

O tom, zda funguje, by se dalo diskutovat. Jeho úspěšnost příliš velká není, avšak je pravdou, že majitele onoho internetového obchodu také skoro nic nestojí. A rozhodně je pro něj lepší obětovat těch pár korun na kódování navíc, když mu to přinese byť i jen malé zvýšení zisku.

Co s tím můžeme udělat my? Tím nejlepším řešením je to prostě ignorovat. Náš počítač to nijak neohrožuje, a navíc nás to k ničemu nezavazuje. Jistě, někdy to přímo bodá do očí, ale to je tak vše. A to nás přece nic nestojí.